Vrijwilliger worden

Stichting Wijkcentrum De Harp 's-Gravenland is altijd opzoek naar nieuwe vrijwilligers. Of je nu creatief, behulpzaam, financieel of commercieel bent aangelegd, we komen graag met jou in contact. Wij kunnen je een plaats bieden binnen een enthousiaste groep mensen, met verschillende werkzaamheden, vaste taken of steeds wisselende. Kortom er is altijd iets te vinden waarin u zich prettig voelt.

Uiteraard spreken we hier over vrijwilligerswerk, maar je krijgt er naast een hoop sociale contacten en voldoening nog meer voor terug:
- een vergoeding voor de gemaakte onkosten;
- verzekering, w.a. en ongevallen;
- gratis volgen van cursussen.

De stichting is op dit moment ook opzoek naar een aantal specifieke vrijwilligers. Onderstaand een overzicht hiervan met beschrijvingen.

Creatieve activiteiten opzetten en begeleiden:
Wij zijn op zoek naar bewoners die alleen of met anderen (terugkerende), creatieve activiteiten willen opzetten voor kinderen en/of volwassenen. Hierbij kan gedacht worden aan: knutselactiviteiten, koffieochtenden, ontmoetingsactiviteiten, filmmiddagen, koken, workshops etc.

Gastheer/Gastvrouw van De Lounge:
Wij zoeken enthousiaste vrijwilligers die minimaal een ochtend of middag in de week gastheer/gastvrouw willen zijn van De Lounge. Het gaat hierbij om de bezoekers te voorzien van koffie, thee of fris en contacten te leggen en te onderhouden met bezoekers en tussen bezoekers. Dit kan bijvoorbeeld al door een gezellig babbeltje of door een leuk spel uit de kast te trekken. Het is vooral belangrijk dat De Lounge functioneert als dé ontmoetingsplek van 's-Gravenland en omgeving.

Huiswerkbegeleiding:
Wij zijn op zoek naar een ieder die het leuk vindt om kinderen van circa 8-12 jaar te helpen bij huiswerk, verslagen, boekbesprekingen en/of spreekbeurten. Dit is naar uw eigen beschikbaarheid in te vullen. Met geduld en passie kan iedereen dit. Enige ervaring met informatie opzoeken op internet is soms nodig.

Lijkt het je leuk om het één en ander voor de wijk te kunnen betekenen? Neem dan contact op: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.